לצאת מעבדות לחירות

 

חג הפסח

הזדמנות לצאת לחירות פנימית דרך עבודה רוחנית

“בכל שנה מצווה אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים”.

בכל שנה בזמן זה ניתנת לנו ההזדמנות להתבונן פנימה ולצאת לתהליך של יציאה מעבדות לדברים אליהם אנו משועבדים (חפצים, הרגלים ודפוסים) אל חירות פנימית אמיתית, זו המאפשרת לנו לחוש את הקלילות והנינוחות בחיינו.

כל מי שניקה מיוזמתו את הארון מערימת בגדים, שכבר לא לבש מספר שנים, או מי שאסף מכל החדרים חפצים וכלים מיותרים והוציא אותם מביתו, מכיר את תחושת הרווחה הפנימית, המלווה בקלילות והתרוממות נפש כתוצאה משחרור האחיזה באותם הדברים החיצוניים. חוויית התנקות שמורגשת גם ברובד הפנימי ולא רק במראה החיצוני.

ההתנקות החיצונית הזו הינה ביטוי לצורך הפנימי ליצור סדרים חדשים בחיינו. להשתחרר מהדברים אליהם אנו כבולים ומשועבדים. לעתים, השעבוד כה מושרש, עד כי אנו אפילו לא זוכרים ומאמינים שניתן להתנהל אחרת ולעתים, אנו מבינים את גודל השעבוד ואת המחיר שאנו משלמים על שעבוד זה אך קשה לנו לחצות דרך ה”ים סוף” שלנו, כלומר, דרך פחדינו.

אנשים רבים נמצאים היום במצב הדורש מהם את היציאה לחירות. תקראו לזה בשלות פנימית קולקטיבית ההולכת ונוצרת, או טרנספורמציה של התודעה הכללית, או מסה קריטית של מודעות לחירות, הנוכחת באזורנו. אני, בוחרת לקרוא לזה בפשטות: הרצון לממש את יכולת הבחירה וההגשמה.

בעבודתי, אני נתקלת כמעט בכל יום ברצון הזה לשינוי המביא לחירות. מגיעים אלי אנשים הרוצים לצאת לחירות מזוגיות שמיצתה את עצמה או מעיסוק שכבר לא נותרה בו תחושה של הגשמה אני גם פוגשת את אלו שאינם רוצים לצאת מכבלים חיצוניים, אלא מעוניינים להוציא מתוכם את ה”פרעה” הפנימי, זה המשעבד אותם לדפוס מסויים הגובה מחיר יקר.

לכל אדם יש את הפרעה הפנימי שלו, שמונע מממנו לממש את מלוא הפוטנציאל ולמלא את יעודו בחיים.

אלו ההרגלים, הדחפים והדפוסים אשר עומדים ביננו לבין תחושת החירות וההגשמה:

אצל האחד, הדפוס הינו חוסר סובלנות לזולת .

אצל האחר, הרצון לרצות את הסביבה ומתוך כך הוא מוותר על עצמו.

יש שדפוסם הוא שאננות ולכן מחמיצים הם כל הזדמנות (להתקדם, להשיג ,לשנות).

ויש כאלו שדווקא תחרותיות הוא הדפוס שמוציא אותם מן השלוה והאיזון.

קושי בנתינה, דאגת יתר, פסימיות וראיית החסר, צורך בשלמות, אימפולסיביות וכניעה לגחמות רגעיות,  או התרפקות חסרת תכלית על העבר שאיננו עוד. אלו חלק קטן מן התבניות ויש כמובן עוד ועוד.

מה אם כן הדרך לשחרר את הכבלים לאותם הרגלים שאת צמיחתנו ואושרנו מעכבים?

הנה לפניכם שאלון, שיעזור לכם לעשות עבודה של יציאה מעבדות לחירות ברוח סיפור יציאת מצרים.

כך, כשתענו על השאלון, גם תתחילו לפסוע בדרך אל החירות האישית שלכם וגם תקיימו את המצווה שאנו מצווים בפסח לראות עצמנו כאילו יצאנו ממצרים.

לא, אין צורך שנלך במדבר ארבעים שנה על מנת להגיע אל הנחלה. את חירותנו הפנימית, ניתן להשיג על ידי עבודה של מודעות רוחנית ולאתגר עצמנו בכל פעם מחדש על מנת ליצור בחיינו תפנית.

בהצלחה!

 שאלון “יציאת מצרים שלי”

 

 

ניתן ליצור קשר עם ענת קופרמן בטלפון : 0544888353 או להשאיר פרטים בטופס עם סיבת הפניה - לחץ כאן

רוצה לקבל את הניוזלטר שלי?

שם:
טל:
מייל: