להקשיב לנשמה

 

“אני מרגישה ריקנות”, “אני תקוע במקום ולא מתקדם”, אין לי מושג מה לעשות עם החיים שלי”, ” אני חווה דיכדוך וחוסר משמעות”…
משפטים אלו ודומים, אני שומעת מדי עת ולאורך השנים, מאנשים שמגיעים אלי לפגישת תקשור ומבקשים הכוונה, שתאיר את דרכם בחיים. אנשים אלו מספרים שלכאורה, הכל תקין בחייהם. לא חסר להם כלום: יש להם משפחה, עבודה טובה וחברים ובכל זאת, משהו חסר.
גם ממני לא נחסכת החוויה המעיקה הזו, של תקיעות וחוסר דיוק מדי תקופה.
כשחוויתי זאת לראשונה, נבהלתי נורא. זוהי הרגשה קשה ומאיימת כאילו נפער בור עמוק וענקי המפריד בין המצב המצוי למצב הרצוי אשר נראה, לא ברור ובלתי מושג.
עם השנים, ובתוכם אלפי תקשורים אישיים וליווי אנשים בתהליכים קבוצתיים, למדתי את ההתבוננות הרוחנית על המצב הזה. התבוננות אשר הורידה ממני את המועקה, המתח והפחד המתלווים לחוויית התקיעות וחוסר הסיפוק:
הבנתי, שזוהי תחינתה של הנשמה, המבקשת להתפתח אל המדרגה הבאה בעולם הגשמי. הנשמה, מנסה לומר לי: “זוזי ממקומך! מיצית את השלב הזה של חייך. בואי במגע עמוק יותר עם האור שאת, היי יצירתית, צרי שינוי !”
כאשר אנחנו לא מקשיבים לקולה של נשמתנו, וממשיכים בחיינו כפי שהם, אנו לא מביאים לידי ביטוי את מהותנו הנשמתית, כפי שהיא רוצה לבוא לידי ביטוי בשלב זה של חיינו.
הפער בין רצון הנשמה להתעלות, לבין הדריכה שלנו במקום, האחיזה בשגרה, בידוע ובמוכר, יוצר את חוויית הריקנות הפנימית.
הרב קוק קרא לזה: צער רוחני.

החדשות הטובות הן, שמי מאיתנו, שמרגיש את הצער הזה, את חוסר הסיפוק, הוא מי שלא התרחק לגמרי מהחיבור עם מהותו ומהרצון האמיתי של נשמתו.
אלו, שמנותקים לגמרי ממגע עם נשמתם, שבאה לעבוד כאן ולהתפתח, לא היו חווים את חווית הדשדוש והמצוקה בתוך חיים משביעי רצון. הם ממשיכים בשגרתם ולא בוערת בתוכם האש המבקשת לבטא את מה שנועד להתבטא.
עצם הידיעה, שאנחנו לא במקום/ בעשיה/ בשלב המדויקים לנו ויש בנו את הרצון להתקדם, הוא הביטוי לכמיהה להתאחד עם מהות הנשמה כלומר להבין:

מי אני באמת?

בשביל מה אני כאן בחיים האלו?

ומה עלי לעשות כעת על מנת לממש זאת?

התקשור עם הידע המואר, מכוון אותנו להקשיב לקולה של נשמתנו, לראות את מצבנו ממבט-על ולהבין, שזוהי קריאת התעוררות וזוהי הנשמה שלנו, שקוראת לנו לשינוי ולהתפתחות בכיוון הנכון לנו. כשמסכימים לראות כך את הדבר, מגיעה גם ההסכמה לצאת למסע של גילוי עצמי- נשמתי.
כבר בתחילת המסע, הצער הופך לשמחה, הריקנות אט אט מתמלאה במשמעות וחוסר הסיפוק מפנה מקומו להגשמה.

דרך צלחה!!!

שלכם מאהבה

ענת קופרמן

ניתן ליצור קשר עם ענת קופרמן בטלפון : 0544888353 או להשאיר פרטים בטופס עם סיבת הפניה - לחץ כאן
listen to my soal

רוצה לקבל את הניוזלטר שלי?

שם:
טל:
מייל: