דף הבית » מאמרים בנושאי התפתחות רוחנית » מגולם לפרפר – תרגיל

מגולם לפרפר – תרגיל

תרגיל לזיהוי הצורך הבסיסי שלנו שלא מקבל מענה ומונע מעצמנו לדייק בחיינו

  1. עצמו עיניכם ונשמו נשימות עמוקות ומרגיעות עד שרגישו שגופכם רפוי ונינוח (כל מדיטציה שאתם מורגלים בה טובה).
  2. ערכו סקירה לגבי חייכם היום וכתבו איזה תחום/ים בחייכם דורש/ים דיוק? באיזה תחום אתם חווים אי שביעות רצון או תקיעות? (למשל- תחום הזוגיות, ההורות, מקום העבודה, הפרנסה, הקריירה, הבריאות, החברויות, איכות החיים… )
  3. שאלו את עצמכם: מה חסר לי ,מה אני צריך/ה כדי לחוות שביעות רצון בתחום זה? כתבו כל מה שעולה לכם בלי מסננת של השכל.ורק אחרי שתרגישו שאין לכם יותר מה להוסיף, תקראו את מה שכתבתם.
  4. בקריאה שניה תפרידו את הכתוב לשני טורים: טור אחד עונה להגדרה חוסרים חיצוניים וטור שני חוסרים פנימיים.

חוסרים חיצוניים הם כל מה שלא תלוי בכם אלא באחר או בהתנהלות היקום למשל- בתחום העבודה- חסר לי בוס שידע להעריך אותי ואת ההשקעה שלי. בתחום הפרנסה- חסרים לי 5000 ש”ח כל חודש כדי לחיות טוב יותר.

חוסרים פנימיים הם מה שאתם חווים בתוככם כחוסר ולא שייך לאף אחד אחר או לאף דבר אחר. למשל- בתחום הקריירה חסר לי אתגר. בתחום ההורות- חסרות לי רכות וגמישות.     

5. בשלב זה עליכם לתרגם את כל החוסרים החיצוניים לפנימיים. הרעיון הוא שכל מה שקיים מחוצה לכם בחיים   שלכם הוא השתקפות של מה שקורה לכם בתוך נפשכם ותודעתכם. רק אם נפסיק להסתכל החוצה ולהטיל את האחריות לאושרנו על האנשים והנסיבות של חיינו, נוכל לפגוש את  הצורך הבסיסי שלנו שעדיין לא קבל מענה ממלא. דוגמא לתהליך התרגום מחוסר חיצוני לצורך פנימי:

בתחום הזוגיות, למשל, אם כתבתם “חסר לי בן זוג שיקשיב לי ויחלוק אתי בעול הבית”(כלומר, יש לי בן זוג אבל הוא לא מתנהג כפי שאני מצפה), עליכם להבין כי מה שבן זוגכם עושה או לא עושה זה שלו ולא שלכם. העבירו את ההתבוננות שלכם פנימה ושאלו עצמכם איזה צורך בסיסי בתחום זה נותר ללא מענה? מה באמת חסר בתוכי שגורם לי לחוות חוסר הקשבה מבעלי?   “חסרה לי תחושת אהבה(כי כשהוא לא קשוב אלי אני מרגישה לא נאהבת)אני לא מספיק מלאה באהבה לעצמי” או חסר לי זמן איכות לעצמי(כי אני עושה את כל עבודות הבית בנוסף לעבודה התובענית שלי), יש לי צורך בסיסי להיות עם עצמי בשקט ללא עשיה והצורך הזה כבר מזמן לא מקבל מענה.”

6. עכשיו, אחרי שיש לכם רשימה של חוסרים/צרכים בתחום אחד או יותר, נסו לבדוק מה משותף לרובם או חוזר על עצמו בואריאציות שונות. איזה צורך בסיסי זועק לתשומת לבכם.

7. אם מצאתם, אז אתם יודעים כי המסע המכשיר אתכם להצמיח כנפיים ולצאת ממצב הגולם לפרפר החל כעת.

בהצלחה יקרים!

 

ניתן ליצור קשר עם ענת קופרמן בטלפון : 0544888353 או להשאיר פרטים בטופס עם סיבת הפניה - לחץ כאן

רוצה לקבל את הניוזלטר שלי?

שם:
טל:
מייל: