המסע אל הדיוק

לכבוד יום הולדתי פצחתי בתהליך התכנסות וחקירה שבו התחלתי בשאלה: מה אני רוצה לדייק השנה בחיי?

הפעם, לשם שינוי, לא שאלתי מה אני רוצה, אלא דייקתי עם עצמי את השאלה. זאת, מתוך הבנה עמוקה (אולי כפריווילגיה של גילי הבוגר), שיש לי  כבר כל מה שאני רוצה בעולם החומרי והרוחני וכעת נותר לי רק ליצור את הכיוונונים הנכונים שיתנו בעבורי את הערך המוסף של תחושת המלאות והמשך ההתפתחות.

עקב רצוני זה, הרהרתי בכך, שהמילה דיוק תפסה את מקומה המכובד כמילת מפתח של הזרמים השונים בעידן החדש ובעולם העסקים ונדמה שאין שיחה ערנית על החיים בלי שהשורש ד.י.ק מופיע בה בהטיותיו השונות

“המשרה הזו לא מדוייקת לי”, “החברות הזו לא מדוייקת לי” “בואו נדייק את החזון” “אתה מוכן להיות יותר מדוייק?”ואפילו: “אני לא מספיק מדוייקת בחיים שלי”.

הרצון להיות מדוייקים מלווה אותנו לאורך חיינו הבוגרים. אנו רוצים לדייק את המטרות שלנו, את העשייה שלנו ואת דרך ההתנהלות שלנו. בתקופה זו, בה הגשמה היא דבר הכרחי ולא רק דובדבן בקצפת של עשירים, אנו מנסים להביא את עצמנו למרחב, שבו נרגיש בעוצמה את ניצוץ החדווה הפנימי בקומנו בכל בוקר. ברור לנו, שעל מנת שכך יהיה, אסור לנו לשקוט על השמרים, אלא להתאים את צעדינו אל מי שאנחנו במהותנו ואל מה שנכון לנו להגשים.

אנחנו מרגישים מדוייקים עם התנהלות חיינו, כאשר מה שקורה במציאות החיצונית שיצרנו מעורר בנו תחושות פנימיות של רווחה, שמחה ושלווה.

לעומת זאת, כאשר אנו מרגישים חוסר סיפוק או תחושת תקיעות, ומשהו בחיינו לא מתקדם בקצב המתאים לנו או בדרך שהיינו רוצים אז אנו מרגישים את חוסר הדיוק של חיינו.

אבל איך ניתן ליצור את הדיוק הנדרש בחיינו? הרי אין לנו שום כלי מדידה שבודק כמה עוד נשאר לנו להגיע למקום המדוייק וגם לא לאיזה כיוון אנחנו צריכים לזוז כדי להגיע לשם.

המכשיר היחיד שברשותנו הוא מכשיר מיושן שמזהה רק שני מצבים: מדוייק ולא מדוייק.

זהו חישן פנימי שמרגיש אותנו בחיי היומיום ומתרגם את מה שהוא קולט מתוכנו להבנה שאנחנו לא מדוייקים עם עצמנו וחיינו או להבנה שעכשיו זה כן מדוייק לנו.

אז מה בכל זאת עושים עם זה?

כדי להגיע לדיוק עלינו להבין שתחושת חוסר הדיוק היא סימן לכך שאחד מהצרכים הבסיסיים שלנו לא מקבל מענה. ייתכן שעדיין לא פגשנו את הצורך הזה באופן מודע וייתכן שאנו מכירים בו אך חוששים להתמודד מולו.

ולכן, זו ההזדמנות לצאת למסע חקירה.

אם נתחיל במסע לזיהוי הצורך האמיתי שלנו כרגע, אנו נאפשר לעצמנו להתחיל לגדול רוחנית ולהתפתח כאדם.

כדי שכך יקרה, עלינו לצאת מהטייס האוטומטי שלנו. כן, אי אפשר לצאת למסע משנה חיים כשאנו נשארים דבוקים לכורסא בסלון ואוחזים חזק בשלט הטלויזיה. חייבים לצאת מאזור הנוחות שלנו, מן ההרגלים שלנו ולהתנסות בדרך אחרת מזו שהביאה אותנו לחוויית חוסר הדיוק שאנו חווים.

אני קוראת לזה: המסע ממצב של זחל למצב של פרפר.

מצב הזחל, הוא המצב שבו אנחנו עדיין מונעים בחיים על ידי האגו שלנו, מחפשים לספק את הצרכים החומריים של עצמנו(כמו הזחל שרק מכרסם עלים כל הזמן) והתקדמותינו היא בזחילה, ללא מודעות וללא תכלית גבוהה.

מצב הגולם, הוא השלב שבו קורה לנו משהו שמערער את הזכיכות הריקנית שלנו ומאלץ אותנו לעצור את אוטומט הכרסום חסר התכלית ולשהות באופן זמני במצב של חשכה והתכנסות פנימה. הדבר המערער הזה יכול להיות בעיטה חזקה מהחיים(פיטורים, גירושים, מחלה, אובדן וכדו) או התעוררות פנימית מתוך הקשבה לקולה השקט של נשמתנו המבקשת להתפתח. זהו המצב שבו אנו מתחילים תהליך של התפתחות. בשלב זה נמצא הרצון שלנו לדייק את חיינו, כי אנו מבינים שמשהו באורח חיינו או בהתנהלות שלנו בתחום מסויים או בכלל, לא נכון ולא טוב לנו ומפספס את התכלית. מכאן, אנו יוצאים למסע זיהוי הצורך האמיתי עליו כתבתי קודם. רק כך אנו יכולים להתחיל להצמיח לנו כנפיים שיאפשרו לנו את הטרנספורמציה הרצויה מהיותנו גולם להפיכתנו לפרפר.

מצב הפרפר, הוא השלב שבו אנחנו כבר במודעות עצמית גבוהה: מזהים את צרכינו, מחוברים לרגשותינו, מכירים את תחושותינו ובעיקר נותנים לכך ביטוי מלא מתוך כבוד ואהבה למי שאנחנו.

בשלב זה אנו כבר חיים מתוך המהות שלנו ולא עוטים על עצמנו תדמית של אדם שהוא לא אנחנו באמת.אנו בהקשבה מלאה לרצון של הנשמה הנפלאה שאנחנו ויוצרים את חיינו מתוך הגשמת רצון זה . זהו השלב שבו אנו מרגישים יותר את בעוצמה את חופש הבחירה ומנצלים אותו להמשך תעופה והתפתחות. כמו הפרפר המעופף לו מפרח לפרח ויונק את הצוף- כך גם אנו בשלב זה, מעופפים מהתנסות מדוייקת אחת לאחרת ומתנסים בטעמו של צוף החיים המוגשמים.

רק כשאנחנו בחוויית חיים כזו, יש באפשרותינו לברוא בחיינו את מה שמדוייק לנו. ליצור ללא מאמץ את הדברים המכוונים לתועלתנו הנעלה ולתועלתם של האחרים. זהו המצב שבו יכולת ההשפעה המיטיבה שלנו על האחרים היא במלוא הפוטנציאל שלה.

 

אני מזמינה אתכם לא לחכות ליום הולדתכם כדי לצאת למסע של דיוק.

 

מצרפת לכם תרגיל שיוציא אתכם למסע ויאפשר לכם לפתח כנפיים.

לצורך כך הצטיידו בדפים ועט ושבו במקום שקט לבד עם עצמכם

בהצלחה לכם

אוהבת את הנשמה של כל אחד מכם

שלכם

ענת קופרמן

 

 

 

ניתן ליצור קשר עם ענת קופרמן בטלפון : 0544888353 או להשאיר פרטים בטופס עם סיבת הפניה - לחץ כאן

רוצה לקבל את הניוזלטר שלי?

שם:
טל:
מייל: