דף הבית » מאמרים בנושאי התפתחות רוחנית » להיות או לא להיות? זו השאלה

להיות או לא להיות? זו השאלה

בעודי מאזינה באקראי לשיר המפורסם והקליל של B.A Robertson ששר: to be or not to be my lover, נחתה עלי רוח כבדות פילוסופית ומוזרה (כן, גם זה קורה לפעמים) שהתמזגה לה בלי משים עם תחושת החירות הנפלאה שחויתי בעודי משקיפה לבדי על נופו של הר תבור כשביני לבינו רק שדות בשלל גוונים של ירוק. בתוך חוויית נוכחות עזה שכזו, כשהטבע במלוא עוצמתו מחלחל לעצמותיי ולכל נימי הדקים, תהיתי ביני לבין עצמי לראשונה בחיי (!) לגבי משמעותו של משפט מפורסם זה.

שאלה זו ששאל המלט במונולוג הידוע, היא שאלה מאד רצינית אם מתבוננים בה לעומקה. היא צפה ועולה בתוך כל שאלה מהותית שאני שואלת את עצמי, כמו למשל:

האם אני האמא שאני רוצה להיות או שלא?

האם אני בזוגיות שמאפשרת לי להיות מי שאני במיטבי או שלא?

האם אני עוסקת בעבודה המביאה לידי ביטוי את היכולות האמיתיות שלי או לא?

האם אני קמה בכל יום בשמחה והתלהבות ליום חדש ולחיים שיצרתי לעצמי או ממש לא?

האם אני חיה חיים עם משמעות או לא?

בכל תהייה פנימית, התלבטות או קונפליקט בהם אנו מתחבטים עולה השאלה : להיות או לא להיות? האם להיות נאמנה לעצמי ולבחור במה שהמהות שלי מבקשת או לא להיות בהקשבה לעצמי ולקבל החלטות ממניעים אחרים ובכך, לתת לחלק מהותי בתוכי לחדול מלהתקיים.

“להיות” משמעו לחיות את מי שאני באמת, להקשיב לרצון הנשמה, להיות נוכחת במלואי בחיי ולהתנהל מתוך תחושה שאין כמעט פער בין מי שאני רוצה ויכולה להיות לבין מי שאני מביאה לידי ביטוי בפועל.

“לא להיות” משמעו לחיות כל יום את הפער הזה שבין מהותי האמיתית, לבין איך שאני מתנהלת הלכה למעשה. להשאר ברצון ואולי אף להדחיקו, לדכאו ולשכוח ממנו. לרצות את העולם שמחוץ לי ולוותר על מי שאני .

על מנת שנצליח לבחור ב”להיות” כך שהפנימיות שלנו תוכל להקרין את אורה החוצה לחיי היומיום שלנו , עלינו תחילה לשאול את עצמנו את שתי השאלות החשובות ביותר שהתשובות עליהן הן סימני הדרך שלנו לכיוון ההגשמה:

שאלה ראשונה : מי אני באמת?

שאלה שניה: מה אני רוצה באמת?

אין אלו שאלות שניתן לענות עליהן כלאחר יד. ככל שמעמיקים ומקלפים את הקליפות החיצוניות ניתן להגיע לתשובות מהותיות.

שואלים את עצמנו כל שאלה שוב ושוב עד אשר מתחילות לבצבץ להן התשובות האמיתיות מבעד לצעיף האגו והתוויות שאספנו מבחוץ שמנסות להגדיר את מי שאנחנו על פי ערכים ודעות קדומות של אחרים או על פי מה שהתרגלנו לראות כמקובל באופן גורף.

זה לא קורה ביום. גם לא בשבוע. זהו תהליך שצריך לעבור על מנת ללמוד להבדיל בין המהות שלנו לבין התדמית שאימצנו.

בקורסים שלי אני מתחילה עם השאלות הללו בתחילת הקורס הראשון (קורס תקשור) ומסיימת איתן בסוף הקורס השני (לחיות בתודעת נשמה). הדרך שכל אחד מהמשתתפים עובר בתקופה זו מאפשרת לכל אחד לדייק את התשובות הללו לעצמו ולבדוק האם הוא נאמן כרגע למי שהוא באמת והאם המסלול שהוא נע בו בחייו מוביל להגשמה של מה שהוא רוצה באמת .

כך, מתוך הבנה של מי שאנחנו באמת ברמת הנשמה, אנו יכולים לבחור מתוך מודעות אם להיות או לא להיות.

אז מה אתם בוחרים כעת- להיות האדם הנפלא שאתם או לא להיות כזה?

 

 

 

ניתן ליצור קשר עם ענת קופרמן בטלפון : 0544888353 או להשאיר פרטים בטופס עם סיבת הפניה - לחץ כאן

רוצה לקבל את הניוזלטר שלי?

שם:
טל:
מייל: